S U P E R B I K ES U P E R B I K E
S U P E R B I K ES U P E R B I K E
Var noderēt ?
Droša braukšana
Mehāniķa padomi
Pasaules raibumi

Reâla manta !
Motoskolas & instruktori
Serviss

Atpûtai...
MOTOLISTE
Screensavers
Joki
Bildes
3D mototrases
Video
Motoklubi
Motoskaņas
Pasākumu kalendārs
  Droša braukšana 
Padomi tiem, kas tikai domā par motocikla iegādi

SPIDER,
savas pieredzes un STUDENT materiālu apkopojums.

IEVADS

Šajā dokumentā es pacentīšos izklāstīt dažas domas, kas man radās izdarot secinājumus no paša pieredzes, kā arī uzklausot citu cilvēku stāstīto. Gribētos ticēt, ka šeit izklāstītā informācija samazinās smagu avāriju skaitu un motociklistu nāves ražu uz ceļiem.

Ja Tu tici liktenim, tev nav ko darīt uz ceļa! Tavs liktenis ir tavās rokās, motocikls - tas ir daļa no tevis, daļa tavu smadzeņu, tavas rokas un kājas, viss ir atkarīgs tikai no Tevis. Ja Tu uzskati, ka ar Tevi nekas nevar notikt, Tu ļoti ātri vilsies savos uzskatos. Katrs, kurš ir braucis ar motociklu kādreiz ir kritis, bet ja nav, tad viņam viss vēl ir priekšā. Un tas neies Tev secen. Ja Tev atkarībā no garastāvokļa uznāk vēlēšanās ”atvilkt” pēc pilnas programmas, Tavs mūžs būs spilgts un emocijām bagāts, bet īss. Ja Tu uzskati ka motocikls, tas ir moderni un “baigi stilīgi”, aizej uz kapiem un padomā vēlreiz.

PADOMI IESĀCĒJIEM.

Šī nodaļa veltīta tiem, kuri sēžas vai tikai taisās sēsties pirmoreiz mūžā motocikla seglos. Kādreiz es padalīšos savās domās, par pirmo motociklu. Taču iesākumam teikšu tā, jo jaudīgāks būs Tavs pirmais motocikls, jo vairāk iespēju Taviem radiniekiem būs padzert Tavās bērēs. Jā, vēsturei ir zināmi atsevišķi gadījumi, kad cilvēka pirmais motocikls ir bijis ekstremāls sportbaiks un šis cilvēks ir izticis pirmajā sezonā bez nopietnām problēmām, tomēr tādi gadījumi ir ļoti, ļoti reti. Savukārt morgā nokļūšanas gadījumu skaits, kā arī to gadījumu skaits kad braucēji nokļūst slimnīcā ar nopietnām traumām, kā lai to pasaka tēlaināk, ir apgriezti neproporcionāli liels. Ja ir vēlēšanās varat doties ekskursijā uz Vaivaru rehabilitācijas centru un gremdēties spinālās nodaļas pacientu ”patīkamo” atmiņu virpulī par viņu pirmo motosezonu. Tomēr, ja Tev tomēr ir grūti atteikt sev iztērēt naudu par kaut ko sevišķi ņipru, ir vērts sākumā kārtīgi iemācīties braukt ar kaut ko mierīgu. Tas stipri palielinās Tavas iespējas uz ilgāku dzīvi.

MOTOCIKLA IEGĀDE UN PIRMIE SOĻI.

Ja tas ir Tavs pirmais motocikls, nevajag mēģināt to aizbraukt no pārdevēja pašam. Palūdziet par to kādam no paziņām, pārdevējam vai galu galā noīrējiet kravas automašīnu. Jūs jau droši vien pagaidām neziniet, kādā cenā pašlaik ir motoservisa pakalpojumi un medicīna. Kā teica J. Šipkēvics - Jums viss vēl ir priekšā, un ticiet, ka nevajag par katru cenu censties uzzināt šīs izmaksas priekšlaicīgi. Iespējas varbūtība ka Tu nokritīsi pirmajā dienā, ir ļoti tuva 1. (visi zina, ka iespējas netiek mērītas procentos?)

Pirms sēsties uz motocikla, iegādājieties nepieciešamo aizsardzību. Noderēs. Tavi džinsi, āda un kauli noēvelēsies pret asfaltu neticami ātri, bet dzīst asfalta slimības sekas ilgi, sāpīgi un negribīgi. Tālāk nedaudz par aizsardzību. Ja Tu taisies braukt ātrāk par 30km/h, labāk velc ķiveri. Braucot pa pilsētu ar ātrumu 50km/h pretī braucošajam auto būs aptuveni tāds pats ātrums. Ja tava motocikla priekšējais ritenis satiksies ar automašīnas bamperi, frontālās sadursmes ātrums būs ap 100km/h. Ņemot palīgā elementāru matemātiku, nav grūti izskaitļot cik iespēju tavam galvaskausam ir palikt veselam pēc šāda ”randiņa”. Cimdi ir obligāti. Attiecīgi apavi arī. Man ir gadījies pārbaudīt savus Nike uz izturību. Nekas īpašs, nopirku jaunas un nācās pāris nedēļas paklibot čībiņās. Bikses un jaka. Ideāls variants, ja tie ir iešūtu aizsardzību. Neticiet, ka aizsardzība ir ļoti noderīga lieta? Pamēģiniet nokrist no velosipēda uz asfalta, labāk slimnīcas priekšā. Nu, kā? Ar kādu ātrumu Tu nokriti no velosipēda - 15-20km/h? Ļoti sāpīgi saki? Tagad pareizini šo skaitli ar 5 vai 6 un iedomājies, ka zem tevis ir nevis pāris kilogramu viegls velosipēds, bet kaut kas nopietnāks. Atcerieties - no motocikla krīt visi. Stāvot uz vietas, mazā ātrumā un lielā ātrumā, sacīkšu trasē un pilsētā. Nav svarīgi kāds Tev ir motocikls, nav svarīgi cik ļoti labi Tu esi mācējis braukt ar velosipēdu bērnībā, Tu kritīsi. Savukārt ģipsī gulēt, staigāt vai braukt ir ļoti apgrūtinoši.

Mācīties labāk labā motoskolā. Par cik mums tādu oficiāli vēl nav, tad pieredzējuša motobraucēja uzraudzībā, ja arī tāds nav atrodams, tad klusā nomaļā vietā. Atcerieties kā jūs mācījāties braukt ar automašīnu. Ja kaut kas nesanāca, slāpa motors, jūs raustījāties uzsākot braukt, juka pedāļi un jūs centāties iebraukt visneiedomājamākās vietās. Kāpēc domājat ka ar motociklu būs savādāk? Jā, būs savādāk. Kļūda novedīs pie kritiena.

Nevajag pirmajā dienā izmēģināt Tava motocikla maksimālo ātrumu. Vai tad Tu jau izlasīji līdz tai vietai kur ir aprakstīta bremzēšana? Viss ir jādara nesasteidzot notikumus. Iemācījāties uzsākt kustību un apstāties, iemācījāties veikt pagriezienus. Normālam cilvēkam pietiek ar pāris nedēļām lai kaut cik iemācītos apieties ar moci.

Pamatinformācija: Līdz tam brīdim, kamēr Tu neiemācīsies nedomājot kur kas jāspiež, vadīt motociklu, PAT NEDOMĀ BĀZT SAVU DEGUNU UZ IELAS!!!! Cilvēks kas pārbrauks Tev pāri, Tava kritiena gadījumā, nav ne pie kā vainīgs, toties atcerēsies to visu savu mūžu.

Pēc tam kad pirmie soļi ir veikti, pamēģini atrast kaut kur blakus kartodromu, treku, vai kādu ceļa posmu ar attiecīgu kustību. Sākt kāpināt ātrumu, griezt, straujāk bremzēt. Bet tas jau ir cits stāsts. Pa šo laiku Tu jau esi iepazinies ar vietējiem motobraucējiem un jūs sākat kopā vizināties.

SPIDER,
savas pieredzes un STUDENT materiālu apkopojums.

Turpinājums sekos….

<-atpakaļ

 

Hosting



Skaitītāji


Kleitas
Apavi

Top.LV

on-line.lv rating system



Top.Good.lv - Good Rating system












Lapas augša
SINdrome, 2001 | Rakstiet mums !